Kā multimedijus veiksmīgi izmantot mārketingā?

Multimediju izmantošana mārketingā nav nekas jauns. Jau daudzus gadus uzņēmumi un reklāmas aģentūras kombinē dažādas mediju formas, lai veiksmīgāk komunicētu ar auditoriju, tomēr ne vienmēr multimediju izmantošana sniedz vajadzīgos rezultātus. Kaut gan vairums izmanto dažādas multimediju ierīces reklāmu satura patērēšanai, ne vienmēr tās nonāk pie pareizās auditorijas un sniedz vēlamo rezultātu. Kā tad īsti vajadzētu izmantot multimedijus mārketingā, lai tas dotu vēlamo rezultātu?

1. Ir jāpazīst savus klientus un jāizvērtē izredzes
Lai saprastu, kāda veida medijus vislabāk izmantot, lai sasniegtu vajadzīgo auditoriju, vispirms jāsaprot, kāds ir jūsu mērķa tirgus un jāsadala tas pamata segmentos. Tad jūs varēsiet izpētīt, kādas ir raksturīgākās īpašības katram segmentam, tajā skaitā, kādus medijus katrs segments mēdz patērēt un kāda ir katra segmenta attieksme pret konkrētu multimediju formu izmatošanu. Piemēram, jauniešu segmentam vairāk varētu patikt interaktīvie mediji, bet vecāka gadagājuma cilvēkiem, tradicionālie mediji. Tā jūs caur multimedijiem varēsiet sasniegt vajadzīgos cilvēkus. Ja šo izpēti neveiksiet, pat ļoti veiksmīgas multimediju kombinācijas nedos vajadzīgo rezultātu, jo netiks virzītas caur pareizajiem mediju kanāliem.

2. Izmantojiet multimediju dizaina speciālista pakalpojumus
Lai gan mūsdienās ir pieejami neskaitāmi daudz multimediju rīku, ar kuriem iespējams izveidot visai gaumīgus failus, nopietniem projektiem, daudz prātīgāk būtu piesaistīt profesionāli, kas pārzina multimediju veidošanas nianses. Profesionāliem multimediju dizaina speciālistiem ir ne vien zināšanas un pieredze šāda veida darbā, bet arī profesionālas multimediju veidošanas programmas un гроші. Viņi zinās, kā panākt, ka multimediji, kas tiek izmantoti mārketingā ir gaumīgi un dos vēlamo rezultātu. Ja tomēr vēlaties pats veidot multimediju failus, ir jāizmanto profesionālas programmas un jāgūst zināšanas par to lietošanu, jo nekvalitatīvi multimediji būs vislabākā antireklāma.

3. Nepārcentieties ar multimediju dažādību
Daudzi uzskata, ka runājot par multimediju izmantošanu mārketingā, vairāk vienmēr nozīmē labāk, taču tā nebūt nav. Multimediji ietver gan audio, gan video, gan vizuālos gan interaktīvos failus, taču, tas nenozīmē, ka tie visi ir jāizmanto. Ir jāveido mērķim atbilstošas multimediju kombinācijas. Mārketingā visbiežāk tiek izmantoti video un attēli, jo tie rada visspēcīgāko ietekmi uz cilvēka atmiņu. Protams, var tikt izmantoti arī citi multimediji, taču svarīgākā ir kvalitāte, nevis kvantitāte.

4. Testējiet izmantotos multimedijus
Kaut gan mūsdienās interneta ātrums ir pietiekoši liels, lai tiešsaistē varētu patērēt arī ļoti apjomīgus multimediju failus, nereti vienalga gadās problēmas un ķibeles ar tiem. Ir jāpārliecinās par to, ka šos multimediju failus ir iespējams patērēt uz dažādām ierīcēm un, ka to patērēšanai nav nepieciešamas īpašas programmas vai rīki, kas vidusmēra interneta lietotājam nav pieejami. Tāpat testējiet ievietotos multimediju failus, lai pārliecinātos, ka ar tiem nav radušās kādas problēmas.

Vairāk informācijas iespējams atrast arī interneta portālā http://kredit247.com.ua/.

Multimediju izmantošana izglītībā

Mūsdienās mediji arvien plašāk tiek izmantoti skolās, kā daļa no mācību procesa. Skolas iepērk arvien vairāk multimediju ierīču, kas ļauj integrēt multimedijus mācību darbā visdažādākajos veidos. Kamēr vieni, šādu rīcību atbalsts, citi to asi kritizē, jo uzskata, ka multimediju ierīces vien novērš skolēnu uzmanību no tiešām svarīgām lietām, turklāt multimediju ierīču iepirkšana ir dārga un nereti tiek uzskatīta par nelietderīgu izglītības budžeta izsaimniekošanu. Patiesība ir tāda, ka multimediji un отличный сайт tiešām var palīdzēt skolēniem mācīties un tos vajadzētu izmantot arvien plašāk. Šeit būs uzskaitīti veidi, kā multimediji var palīdzēt skolēniem apgūt mācību vielu.

Dziļāka izpratne par mācīto
Pētījumi pierāda, ka multimediji jeb dažādu informācijas formātu izmantošana palīdz smadzenēm vieglāk uztvert un apstrādāt uzņemto informāciju. Izmantojot verbālo un vizuālo informāciju vienlaicīgi, ir iespējams radīt piedziļinātu izpratni par tematu. Ja informācija tiek uztverta ar vairākām maņām, pastāv arī iespēja, ka skolēns spēs saskatīt teorijā mācīto dažādās dzīves situācijās. Piemēram, ja fizikas likumi tiek tikai izlasīti, reti kurš tos atceras, bet ja video vai animācijā tiek attēlotas šī likuma izpausmes dzīvē, rodas skaidra izpratne ko tas nozīmē un vairs nav vajadzības likums iekalt no galvas. Tieši barjera starp teoriju un praksi nereti liedz skolēniem pilnvērtīgi apgūt tematu un multimediji ir lielisks veids, kā šīs divas lietas sapludināt.

Uzlabo problēmu risināšanas prasmes
Liela daļa cilvēka smadzeņu šūnu ir paredzēts tieši vizuālas informācijas apstrādei. Tas nozīmē, ka attēlu, video un animāciju izmantošana blakus tekstam stimulē smadzenes. Tādā veidā studenta uzmanība un spēja atcerēties informāciju ievērojami palielinās. Tas palīdz skolēniem identificēt un atrisināt dažādas problēmas daudz ātrāk un vienkāršāk, nekā tad, ja informācija tiek pasniegta tikai teksta formātā, ko spēj sniegt tradicionālie mācību materiāli, kā, piemēram, mācību grāmatas.

Vairo pozitīvās emocijas
Nav nekāds noslēpums, ka skolēniem multimediji patīk. Viņi daudz labprātāk skatās video, attēlus, animācijas u.c. multimedijus, nekā lasa monotonu tekstu. Jo īpaši iecienīti ir dažādi interaktīvi multimediji, kas skolēnam pašam ļauj iesaistīties ne tikai mācību materiālu veidošanā, bet arī patērēšanā. Tas mācības padara par spēli un skolēni kļūst daudz pozitīvāk noskaņoti attiecībā pret mācībām. Pozitīvā attieksme rada skolēnos interesi mācīties, kā arī tas uzlabo viņu vispārējo pašsajūtu un ļauj produktīvāk apgūt mācību vielu.

Pieeja ļoti lielam informācijas apjomam
Ar datoru, planšetu, viedtālruņu un interneta palīdzību, skolēni mūsdienās var apgūt neiedomājami lielu informācijas daudzumu. Skolēni, kas neaprobežojas ar mācību grāmatās iegūto informāciju vienmēr daudz labāk un plašāk apgūst tematu un spēj diskutēt par dažādiem jautājumiem. Viņi informāciju ne vien var izlasīt, bet redzēt un dzirdēt. Tas dod iespēju patiešām izprast, par ko teorijā ir runa. Tiesa, plašā informācijas pieejamība var tikt vērtēta arī kā mīnuss, jo ne viss internetā atrodamais ir patiesība, tomēr rosinot diskusijas un pārrunājot visu klasē, ir iespējams izšķirot patieso informāciju no nepatiesās.

Par rakstu pateicamies fixdengi.com.

Multimediju veidošanā izmantojamās programmas

Mūsdienās informācijas pasniegšanā ļoti liela nozīme ir multimediju izmantošanai. Vienkāršu, vienveidīgu informācijas saturu nereti uztvert ir ļoti grūti, turklāt tam nav iespējams ilglaicīgi piesaistīt uzmanību. Lai piesaistītu auditoriju ir nepieciešams tekstu papildināt ar attēliem, video, audio un interaktīvo informāciju. Tieši tāpēc ikvienam vajadzētu prast izveidot pamata multimediju failus un rīkoties ar multimediju veidošanas programmām. Šeit būs dažas no biežāk lietoto multimediju veidošanas programmām.

Video materiālu sagatavošanas programmas
Mūsdienās arvien lielāku popularitāti dažāda veida informācijas pasniegšanai gūst video. Nereti viens, piecu minūšu garš videoklips var sniegt informācijas apjomu, kas pielīdzināms vairākām lapām ar tekstuālo informāciju, jo tajā iespējams miksēt vizualizāciju ar audio materiālu, kas sniedz daudz plašāks informācijas nodošanas iespējas. Mūsdienās ir pieejams ļoti daudzas video materiālu sagatavošanas programmas. Ar tām iespējams montēt video, pievienot skaņu celiņus, sadalīt video pa nodaļām, pievienot pārejas utt. Windows Movie Maker (credit rapid) ir viena no populārākajām un arī labākajām programmām neprofesionāļiem, jo tajā iespējams izveidot visai augstas kvalitātes video ļoti vienkāršā un saprotamā veidā. Vēl videokliepus ērti var veidot tādās programmās kā Avidemux, WeVideo, MPEG Streamclip u.c. Nopietnāku video veidošanai noderēs tādas programmas kā Adobe Premiere Pro, DaVinci Resolve, REDCINE-X PRO u.c.

Attēlu apstrādes programmas
Visbiežāk teksta tiek papildināts tieši ar attēliem. Vizuālā informācija jeb attēli mūsdienās ir neatņemama sastāvdaļa gandrīz jebkāda veida informācijai. Attēlu apstrādes programmas ir ļoti plašas un daudzveidīgas. Sākot no vienkāršām attēlu veidošanas programmām, kā, piemēram, Microsoft Office Paint un beidzot ar rastra grafikas redaktoriem, kā, piemēram populāro Adobe Photoshop, kas sniedz ļoti plašas attēlu rediģēšanas un analīzes iespējas. Vēl visai plaši izmantotas ir tādas programmas kā GIMP, Photoscape, Helicon u.c.

Audio materiālu sagatavošanas programmas
Arī audiofaili mūsdienās tiek ļoti plaši izmantoti, gan mājaslapu veidošanā gan arī daudz kur citur. Audio failus var veidot un apstrādāt dažādās programmās vairumā no tām audio materiālus var apgriezt, piešķirt tiem dažādus efektus, nogriezt noteiktu frekvenču diapazonu un veikt dažādas izmaiņas skanējumā. Viena no populārākajām audio apstrādes un audio failu veidošanas programmām ir Sonic Foundry Sound Forge. Līdzvērtīga programma ir Audacity.

Prezentācijas materiālu sagatavošanas programmas
Reprezentatīvos materiālos visbiežāk tiek lietots tāds multimediju veids kā prezentācijas. Prezentācijas tik izmantotas, lai uzskatāmāk un strukturālāk pasniegtu informāciju plašākai auditorijai. Prezentācijas bieži izmanto skolās, konferencēs un citos lietišķa rakstura pasākumos. Vispopulārākā prezentācijas materiālu sagatavošanas programma ir Microsoft Office PowerPoint. Šajā programmā informācija tiek dalīta prezentācijas kadros jeb slaidos un tajā iespējams ievietot visdažādāko veidu informāciju, piemēram, tekstuālo, grafisko, audio, video u.c. Prezentācijas iespējams veidot arī daudzās tiešsaistes programmās, kā, piemēram, Prezi.com, Google Presentation u.c.

Atsauce uz Somijas portālu.

Multimediju izmantošanas nozīme uzņēmumu mājaslapās

Tehnoloģiju straujā attīstība ir ļoti lielā mērā ietekmējusi visdažādākās darbības sfēras un jomas, tajā skaitā mārketingu. Mūsdienās ir teju nepiespējami piesaistīt pašu mērķauditoriju savam uzņēmumam un tā sniegtajiem pakalpojumiem, izmantojot tikai un vienīgi tradicionālās plašsaziņas formas, kā, piemēram, reklāmas drukātajos medijos vai televīzijā. Daudz lielāka nozīme masu komunikācijā mūsdienās ir interneta videi un visām tās sniegtajām iespējām. Liela daļa potenciālo klientu informāciju par uzņēmumu nereti gūst tieši no uzņēmumu mājaslapām, tāpēc ir ārkārtīgi svarīgi prast izveidot pārdomātu, ērti lietojamu mājaslapu ar plašu, daudzveidīgu un viegli uztveramu informāciju. Vislabāk to var panākt, izmantojot dažādus multimediju failus. Kāda tieši ir multimediju nozīme uzņēmumu mārketingā un kā to izmantot uzņēmumu mājaslapu veidošanā?

Pirmkārt, multimediju lietošana padara sniegto informāciju vieglāk uztveramu. Lai kāda arī nebūtu uzņēmuma darbības sfēra, būs daudz vienkāršāk komunicēt ar saviem potenciālajiem klientiem, izmantojot ne vien tekstu, bet arī grafisko, audio un vizuālo informāciju. Garus produktu un pakalpojumu parakstus var aizstāt viens video vai grafiskais fails, kas piesaistīs daudz lielāku uzmanību un spēs to arī noturēt. Mūsdienās cilvēkus vairs nevar ieinteresēt vien ar tradicionālajām komunikācijas formām, tieši tāpēc, ka tās ir grūti uztvert. Neviens negribēs lasīt nebeidzami garus aprakstu un citu tekstuālo informāciju. Daudz labprātāk potenciālais klients noklausīsies audio failu vai noskatīsies video, tāpēc noteikti informāciju ir jāsniedz arī šādās formās.

Otrkārt, interesanta vai interaktīva informācija daudz biežāk tiek nodota tālāk. Piemēram, ja uzņēmums izveido videoklipu, kas ir ne vien informatīvs, bet arī izklaidējošs un interesants, pastāv ļoti liela iespēja, ka tas pēc noskatīšanās tiks nodots tālāk plašākai auditorijai. Tas ir vislabākais veids, kā popularizēt savu uzņēmumu neko nedarot. Informācija izplatīsies pati no sevis un arvien jauni mājaslapas apmeklētāji un uzņēmuma klienti vēlēsies patērēt multimediju informāciju, ko sniedz uzņēmums. Lai tas notiktu, ir jāpatur prātā, ka multimediju failiem ir jābūt patiešām oriģināliem un aizraujošiem.

Treškārt, multimediju faili paaugstina mājaslapu popularitāti dažādos meklēšanas rīkos. Ja multimediju faili tiek papildināti ar trāpīgiem atslēgas vārdiem, varat būt pārliecināts, ka jūsu mājaslapa uzpeldēs meklēšanas rīku pirmajās lapās. Tas ir ļoti būtiski jebkuram uzņēmējam, jo potenciālie klienti vispirms apmeklēs tieši jūs mājaslapu un tikai pēc tam pievērsīsies konkurentu lapām, kas sarakstā atradīsies krietni zemāk (ja vien arī konkurenti aktīvi neizmantos dažādu multimediju informāciju). Tā ir neatsverama konkurences priekšrocība mūsdienu tehnoloģiju laikmetā.

Tā vietā, lai koncentrētos uz mājaslapas aizpildīšanu ar dažāda veida tekstuālo informāciju, padomājiet par daudz efektīvākajām alternatīvām. Mūsdienās multivide ir teju neierobežota. Mājaslapās var tik ievietoti gan audio, gan video, gan grafiskie gan interaktīvie faili, kas potenciālajiem klientiem liks daudz augstāk vērtēt jūsu uzņēmumu un daudz ātrāk un vienkāršāk saprast, ko tieši piedāvājat un gribat pavēstīt saviem klientiem. Mūsdienās multimediji jau sen vairs nav lieks slogs mājaslapai vai īpaša ekstra, tā ir nepieciešamība, lai padarītu mājaslapu pievilcīgu un apmeklēšanas vērtu.

Ko dara multimediju dizaina speciālists?

Mūsdienās multimediju izmantošana visdažādākajiem projektiem kļūst arvien populārāka. Arvien vairāk tiek dažādoti informācijas nodošanas veidi, lai pamata ziņojuma nodošanu padarītu maksimāli efektīvu, tomēr, nepietiek ar to vien, ka multimediji vispārīgi tiek izmantoti. Svarīgi ir tas, lai tie būtu arī pārdomāti, spētu veiksmīgi nodot vajadzīgo vēstījumu, kā arī būtu oriģināli un tiem būtu arī veiksmīgs dizains. Lai to panāktu, nereti tiek pieaicināti multimediju dizaina speciālisti, kas zina, kā multimedijus izmantot savā labā. Ko tad īsti dara multimediju dizaina speciālists un kas viņam ir jāprot?

Kopumā multimediju veidošanā piedalās ļoti daudz dažādu speciālistus, atkarībā no multimediju lietošanas mērķa un izstrādes specifikas. Multimediju dizaina speciālisti arī piedalās multimediju veidošanā un viņu pārziņā ir tieši dažādu multimediju projektēšana un praktiskā izstrāde. Tas nozīmē, ka multimediju dizaina speciālisti plāno un izstrādā multimediju produktus vai atsevišķas produktu daļas, kas ir estētiski, funkcionālus, komunikatīvi, ekonomiski un citādās ziņās veiksmīgi. Lai to panāktu, ir svarīgas ne vien paša multimediju dizaina speciālista prasmes un kompetences, bet arī veiksmīga sadarbība ar citiem multimediju speciālistiem, kas viņu izveidotos produktus vai to daļas spēs veiksmīgi integrēt kopējā projektā.

Praktiski multimediju dizaina speciālists veic dažādu mediju (teksta, attēlu, 2d un3d grafikas, animācijas, video, audio u.c.) integrēšanu, lai beigās varētu izstrādāt produktu (prezentācijas, animācijas, interaktīvās reklāmas u.c.). Lai to paveiktu multimediju dizaina speciālistam ir jāprot strādāt ar dažādām mediju veidošanas un apstrādes ierīcēm, kā, piemēram, digitālo foto un video kameru, skeneri, printeri, 3d programmām, foto apstrādes programmām, multimediju atskaņošanas programmām, dažāda veida datortehniku utt.

Tomēr multimediju dizaina speciālistam nepietiek vien ar dažādām tehniskām prasmēm un zināšanām informāciju tehnoloģijās. Multimediju dizaina speciālistam ir jābūt radošam, inovatīvam, mākslinieciskam, kā arī viņam ir jāpiemīt sava veida psihologa talantam. Multimediju produktiem ir jābūt ne vien pareizi izstrādātiem, bet tiem ir arī jāspēj piesaistīt auditoriju un veiksmīgi to uzrunāt, lai īstenotos medija izmatošanas sākotnējie nolūki. To var panākt vienīgi izveidojot patiešām oriģinālu, estētisku, veiksmīgu multimediju produktu, kas spēj uzrūnāt tā patērētāju ar dažādu izteiksmes līdzekļu palīdzību. Multimediju dizaina speciālistam ir jāsaprot, kas varētu piesaistīt auditoriju un tas jāizmanto.

Multimediju dizaina speciālisti var strādāt gan individuāli, gan konkrēta uzņēmuma vai organizācijas interesēs. Tās var būt, piemēram, mājas lapu dizaina komercsabiedrības, sabiedriskās iestādes, reklāmas aģentūras, izdevniecības utt. Neatkarīgi no darba vietas un darba struktūras tajā, multimediju dizaina speciālistam ir jāprot gan individuāli veikt savus darba pienākumus, gan strādāt komandā, lai viss kopējais projekts būtu veiksmīgs un apmierinātu klientu. Tā kā multimediju popularitāte aug, multimediju dizaina speciālista profesija ir ļoti pieprasīta un perspektīva.

Kas ir multimediji?

Cilvēki informāciju uztver ar piecām dažādām maņām. Tas, cik ilgi un detalizēti cilvēks atcerēsies uztverto informāciju lielā mērā ir atkarīgs no tā, kura maņa tiek izmantota informācijas uztveršanai. Katram cilvēkam informācijas uztvere var atšķirties, taču pamatā cilvēki atceras aptuveni 20% no tās informācijas, ko redz un 30% no tās, ko dzird. Ja abas maņas tiek apvienotas, proti, informācija tiek pasniegta gan vizuāli, gan skaņas veidā, cilvēks var atcerēties ap 45% no visas informācijas, bet ja cilvēks arī šajā informācijas uztveršanas procesā aktīvi iesaistās pats, piemēram, veicot dažādus uzdevumus informācijas uztveršanas procesā, viņš var atcerēties ap 70% no visas informācijas. Tātad, apvienojot dažādas informācijas attēlošanas sistēmas, ir iespējams panākt, ka cilvēki daudz efektīvāk uztver sniegto vēstījumu. Tieši tāpēc, arvien plašāk komunikācijā tiek izmantoti multimediji.

Multimediji ir informācijas attēlošanas sistēma ar vairāk nekā vienas vides palīdzību. Tas nozīmē, ka papildus tradicionālajam informācijas pasniegšanas jeb komunikācijas veidam – tekstuālajai informācijai – tiek izmantota arī grafiskā, audio, video un interaktīvā informācija. Šie komunikācijas veidi var tikt savā starpā kombinēti, padarot kopējo informācijas apjomu vieglāk uztveramu un efektīvāku vajadzīgā vēstījuma nodošanai.

Multimediju izmantošana dažādās jomās ir kas samērā jauns. Līdz pat deviņdesmito gadu vidum multimediji netika plaši izmantoti. Kaut gan dažādas multimediju formas pastāv jau sen, tā laika ierīces nebija piemērotas pilnvērtīgai multimediju failu veidošanai un translēšanai. Līdz ar datorzinātņu attīstību, attīstījās ari multimediju lietošanas iespējas. Multimediji kļuva arvien populārāki un mūsdienās multimediju izmantošana ir ne tikai priekšrocība, bet pat standarta nepieciešamība visdažādākajās jomās, jo īpaši mājas lapu un blogu veidošanā.

Lai varētu uztvert multimedijus un tos patērēt, ir jāizmanto multimediju lietošanas ierīces. Tās ir dažādas datorizētas ierīces, kas ietver dažādus multivides līdzekļus. Plašāk izmantotie multivides līdzekļi ir sekojoši:

  • Optiskais diskdzinis audio un video disku atskaņošanai
  • Skaļruņi un citas audio izejas audio informāciju saturošu failu atskaņošanai
  • Mikrofons audio informācijas izveidei
  • Tīmekļa kamera video informācijas izveidei
  • Multivides programmatūra (piemēram, Windows Media Player) multimediju failu atskaņošanai
  • Atsevišķas multivides pogas (piemēram skaņas maiņas pogas) ērtai multimediju failu patērēšanai u.c.

Multimediju ierīcēm nav obligāti jāsatur visi minētie multivides līdzekļi, taču tiem ir jāapvieno daudzfunkcionāla informācijas vide. Visbiežāk multimediji tiek patērēti izmantojot personālos datorus, viedtālruņus, multivides magnetolas un citus multivides atskaņotājus.

Multimediji mūsdienās tiek izmantoti ļoti plaši. Tradicionālās satura formas, kā piemēram, drukāts vai digitāls teksts, vairs nespēj ieinteresēt auditoriju. Multimediji sniedz iespēju daudz atraktīvākā, interaktīvā veidā pasniegt informāciju, kas cilvēkus piesaista daudz vairāk. Multimediji dod iespēju uztvert pasniegto saturu daudz vienkāršāk. Reizēm video faili, audio faili, grafikas un animācijas spēj pavēstīt daudz vairāk nekā nebeidzami gari teksti, tabulas, diagrammas utt. Tieši tāpēc, multimediji tiek integrēti gan mārketingā, gan izglītībā, gan izklaidē gan daudz kur citur.