Ko dara multimediju dizaina speciālists?

Mūsdienās multimediju izmantošana visdažādākajiem projektiem kļūst arvien populārāka. Arvien vairāk tiek dažādoti informācijas nodošanas veidi, lai pamata ziņojuma nodošanu padarītu maksimāli efektīvu, tomēr, nepietiek ar to vien, ka multimediji vispārīgi tiek izmantoti. Svarīgi ir tas, lai tie būtu arī pārdomāti, spētu veiksmīgi nodot vajadzīgo vēstījumu, kā arī būtu oriģināli un tiem būtu arī veiksmīgs dizains. Lai to panāktu, nereti tiek pieaicināti multimediju dizaina speciālisti, kas zina, kā multimedijus izmantot savā labā. Ko tad īsti dara multimediju dizaina speciālists un kas viņam ir jāprot?

Kopumā multimediju veidošanā piedalās ļoti daudz dažādu speciālistus, atkarībā no multimediju lietošanas mērķa un izstrādes specifikas. Multimediju dizaina speciālisti arī piedalās multimediju veidošanā un viņu pārziņā ir tieši dažādu multimediju projektēšana un praktiskā izstrāde. Tas nozīmē, ka multimediju dizaina speciālisti plāno un izstrādā multimediju produktus vai atsevišķas produktu daļas, kas ir estētiski, funkcionālus, komunikatīvi, ekonomiski un citādās ziņās veiksmīgi. Lai to panāktu, ir svarīgas ne vien paša multimediju dizaina speciālista prasmes un kompetences, bet arī veiksmīga sadarbība ar citiem multimediju speciālistiem, kas viņu izveidotos produktus vai to daļas spēs veiksmīgi integrēt kopējā projektā.

Praktiski multimediju dizaina speciālists veic dažādu mediju (teksta, attēlu, 2d un3d grafikas, animācijas, video, audio u.c.) integrēšanu, lai beigās varētu izstrādāt produktu (prezentācijas, animācijas, interaktīvās reklāmas u.c.). Lai to paveiktu multimediju dizaina speciālistam ir jāprot strādāt ar dažādām mediju veidošanas un apstrādes ierīcēm, kā, piemēram, digitālo foto un video kameru, skeneri, printeri, 3d programmām, foto apstrādes programmām, multimediju atskaņošanas programmām, dažāda veida datortehniku utt.

Tomēr multimediju dizaina speciālistam nepietiek vien ar dažādām tehniskām prasmēm un zināšanām informāciju tehnoloģijās. Multimediju dizaina speciālistam ir jābūt radošam, inovatīvam, mākslinieciskam, kā arī viņam ir jāpiemīt sava veida psihologa talantam. Multimediju produktiem ir jābūt ne vien pareizi izstrādātiem, bet tiem ir arī jāspēj piesaistīt auditoriju un veiksmīgi to uzrunāt, lai īstenotos medija izmatošanas sākotnējie nolūki. To var panākt vienīgi izveidojot patiešām oriģinālu, estētisku, veiksmīgu multimediju produktu, kas spēj uzrūnāt tā patērētāju ar dažādu izteiksmes līdzekļu palīdzību. Multimediju dizaina speciālistam ir jāsaprot, kas varētu piesaistīt auditoriju un tas jāizmanto.

Multimediju dizaina speciālisti var strādāt gan individuāli, gan konkrēta uzņēmuma vai organizācijas interesēs. Tās var būt, piemēram, mājas lapu dizaina komercsabiedrības, sabiedriskās iestādes, reklāmas aģentūras, izdevniecības utt. Neatkarīgi no darba vietas un darba struktūras tajā, multimediju dizaina speciālistam ir jāprot gan individuāli veikt savus darba pienākumus, gan strādāt komandā, lai viss kopējais projekts būtu veiksmīgs un apmierinātu klientu. Tā kā multimediju popularitāte aug, multimediju dizaina speciālista profesija ir ļoti pieprasīta un perspektīva.